Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die Lief Zoetje aanbiedt. Door een bestelling te plaatsen gaat u akkoord met de algemene voorwaarden van Lief Zoetje. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle transacties.

 

U kunt een bestelling plaatsen via social media, e-mail, website of via WhatsApp. Ook kunt u via deze kanalen informatie opvragen. Het wordt aangeraden om minimaal 4 weken van tevoren te bestellen. Vermeld hierbij de leverdatum, het aantal personen, specifieke wensen voor design/kleur/smaak, vulling, naam/leeftijd en alle andere relevante informatie. U kunt foto's en ideeën ter inspiratie toevoegen. Zodra alle informatie compleet is, wordt de offerte opgesteld en ontvangt u tevens het bijbehorende betaalverzoek. Om de offerte te bevestigen en de bestelling definitief te maken, dient het totaalbedrag voor de opgegeven deadline aan Lief Zoetje te worden voldaan. Indien de overeenkomst twee weken voor levering wordt ontbonden, wordt 50% van de betaling geretourneerd. Indien dit binnen een week voor levering gebeurt, vervalt de volledige betaling. Wijzigingen in de bestelling kunnen leiden tot extra kosten, afhankelijk van de beschikbaarheid. Betaling contant is niet mogelijk.

Afhaal en levering

Lief Zoetje kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor onvoorziene omstandigheden, zoals transportproblemen, ongelukken, extreem weer, arbeidsgeschillen, stakingen en andere oorzaken waarop Lief Zoetje geen invloed kan uitoefenen. Ook kan Lief Zoetje niet aansprakelijk worden gesteld voor schade veroorzaakt door externe partijen. De klant is verantwoordelijk voor het verwijderen van niet-eetbare decoratie, inclusief suikerwerk, voordat de taart wordt aangesneden, omdat deze decoratie mogelijk niet-eetbare onderdelen kan bevatten. Lief Zoetje zal advies geven over de juiste verzorging van de taart. Het weer kan echter invloed hebben op de staat van de taart. Indien de klant dit advies niet opvolgt, kan Lief Zoetje hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.

Allergenen

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen met betrekking tot bekende allergieën, kan het voorkomen dat onze producten melk, granen, noten, cacao of andere allergenen bevatten of hiermee in aanraking zijn gekomen. Lief Zoetje kan niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke allergische reacties. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om de gasten hierover te informeren.

Intellectueel eigendom

Tenzij anders vermeld, berusten alle rechten op informatie (tekst, foto's, beeldmateriaal, geluid, video, social media pagina's) die u op onze site (Lief Zoetje en alle onderliggende pagina's) vindt, bij Lief Zoetje of zijn gelicentieerd aan Lief Zoetje. Lief Zoetje behoudt het recht om alle informatie en beelden te gebruiken voor promotie- of marketingdoeleinden. Door een bestelling te plaatsen gaat u automatisch akkoord met de bovenstaande Algemene Voorwaarden.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN Verhuur

Details
1. De klant bevestigt dat alle gegevens in de gemaakte offerte correct zijn. Alle wijzigingen aan deze offerte zijn afhankelijk van beschikbaarheid.
Betalingen & prijzen
1. Zodra de offerte bevestigd is, dient er een aanbetaling van 40% te worden voldaan om de bestelling definitief te maken en de leveringsdatum vast te leggen. Dit bedrag wordt op het totaalbedrag in mindering gebracht. De aanbetaling kan niet worden gerestitueerd in geval van annulering van de bestelling. Het resterende bedrag dient uiterlijk drie (2) weken voor levering te worden voldaan.
2. Wijzigingen aan het ontwerp nadat het contract is gesloten kunnen leiden tot extra kosten.
3. Alle wijzigingen aan de bestelling (zoals bijvoorbeeld - maar niet gelimiteerd tot - ontwerp of leveringsdatum) zijn afhankelijk van beschikbaarheid en dienen schriftelijk en niet later dan drie (2) weken voor levering ingediend te worden.
Levering
1. Lief Zoetje garandeert een product van hoge kwaliteit maar kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor onvoorziene omstandigheden, zoals bijvoorbeeld - maar niet gelimiteerd tot - extreem weer, overheidsmaatregelen, transportproblemen, ongelukken, arbeidsonenigheden of stakingen, en andere oorzaken buiten onze invloed. Een vertraging van levering zal geen grond zijn voor een korting of terugbetaling. 2. Zodra overdracht heeft plaatsgevonden gaat eigenschap van het product over van Lief Zoetje naar de klant, aangezien Lief Zoetje na overdracht niet op de locatie zal blijven.
3. Lief Zoetje zal de klant adviseren over de beste zorg voor het product met het weer van dat moment. Indien de klant ervoor kiest om dit advies niet aan te nemen, kan Lief Zoetje niet voor de staat van het product verantwoordelijk worden gehouden.
4. De klant is verantwoordelijk voor het verwijderen van alle niet eetbare decoraties (inclusief - maar niet

gelimiteerd tot - suikerbloemen*) van het product/de producten, voordat deze wordt(en) gesneden en gegeten. 5. Lief Zoetje zal de klant en locatie mondeling en schriftelijk adviseren over de beste manier om het product op te snijden. Indien de klant ervoor kiest om dit advies niet aan te nemen, kan Lief Zoetje niet verantwoordelijk worden gehouden voor verkeerd gebruik of een vermeend tekort aan het product.
6. Lief Zoetje is niet verantwoordelijk voor schade aan het geleverde product veroorzaakt door een gast, cateraar, locatiepersoneel of personen anders dan het personeel van Lief Zoetje. De klant is verantwoordelijk voor een veilige plaats om de producten te plaatsen.
7. Lief Zoetje is niet verantwoordelijk voor het verschaffen van serviesgoed en bestek voor het aansnijden of verstrekken van het product.
8. Smaken verschillen. Als er vooraf aan levering van het product geen proeverij heeft plaatsgevonden, is er geen grond voor korting of terugbetaling als de producten niet in de smaak vielen.
* Suikerbloemen zijn gemaakt van eetbare ingrediënten, maar zijn niet bestemd voor consumptie aangezien ijzerdraad wordt gebruikt voor kracht en flexibiliteit en om een meer natuurlijk resultaat te leveren. Verantwoordelijkheid
1. Producten van Lief Zoetje kunnen melk, granen, noten, cacao, of andere allergenen bevatten of hiermee in aanraking zijn geweest. Hoewel in het geval van bekende/doorgegeven allergieën alle voorzorgsmaatregelen zullen worden getroffen, blijft het de verantwoordelijkheid van de klant om de gasten te informeren van mogelijke sporen van allergenen. Lief Zoetje is niet verantwoordelijk voor eventuele, mogelijke allergische reacties.
Gehuurd materiaal
1. Indien de klant bij Lief Zoetje materiaal huurt, zal Lief Zoetje per gehuurd item een borg en huursom rekenen.
2. De klant is verantwoordelijk voor het schoon en gaaf retourneren van het eventueel gehuurd materiaal naar Lief Zoetje binnen één (1) week na levering, tenzij anders vermeld of afgesproken. Indien het gehuurde materiaal te laat, beschadigd en/of ongereinigd geretourneerd wordt, zal de borg van dat item worden

ingehouden.
Overig
1. Lief Zoetje behoudt het recht om foto’s van het product te gebruiken voor promotionele doeleinden.
2. Lief Zoetje behoudt het recht om last-minute beslissingen te nemen over het ontwerp met als doel de kwaliteitsstandaard te waarborgen.
3. Taartstukken worden standaard gerekend als 2,5 cm x 5,0 cm x 7,5 cm (b/l/h). Voor desserttafels worden halve stukjes gerekend om het formaat proportioneel te houden ten opzichte van de overige gebakjes.
4. In geval van ziekte aan de kant van Lief Zoetje, zal Lief Zoetje verschillende patissiers aanraden die in de zelfde stijl en smaak werken. Extra kosten zijn voor het bruidspaar. Lief Zoetje zal ervoor zorgen dat de overgemaakte kosten teruggestort worden, inclusief aanbetaling.
5. Verplaatsing van een event, bruiloftsdatum betekent dat er opnieuw een aanbetaling van € 250 voldaan moet

worden.